13 Ağustos 2013 Salı

Öğretmenlik mesleği kan kaybetmeye devam ediyor.


Eğitim fakültesi mezunlarının ‘Atanamayan öğretmenler’ olarak kanıksanması ve eğitim fakültesi mezunlarının işsizler ordusu olarak algılanması neticesinde bu yıl öğretmenlik programlarına giriş taban puanları ciddi anlamda düştü. Bu düşüşün ileriki yıllarda artarak devam etmesi kuvvetle muhtemel görünüyor. En az 10-15 yıldır çok yüksek puanla, neredeyse hukuk ve tıp fakülteleriyle yarışarak öğrenci kabul eden eğitim fakültelerinin öğrenci profillerinin giderek zayıflayacak olması görünen köydür!

Öğretmen yetiştirmenin bir de ortaöğretim boyutu var. Köy enstitülerinden başlayarak öğretmen okulları ve öğretmen liselerinden sonra Anadolu Öğretmen Liselerinde öğretmen adayı yetiştiren MEB, son yıllarda bu zinciri kopardı. Önce yönetici ve öğretmen atamasında sıradanlaşan AÖL’ler Öğretmen Yetiştirme ve Eğitimi Genel Müdürlüğünde alınarak Ortaöğretim Genel Müdürlüğüne bağlandı. Böylece herhangi bir Anadolu lisesine dönüştürülen Anadolu Öğretmen Liseleri asıl darbeyi, öğrencilerinin eğitim fakültelerine girerken aldıkları ek puanların kaldırılmasıyla yedi. Tüm bunlardan sonra bir de Bakanlık emriyle kontenjanlarını artıran AÖL’lerin bu yıl taban puanları 50 ila 100 puan arasında düştü.

Tüm bunlardan sonra ne mi olacak? Zaten itibar erozyonuna uğrayan öğretmenlik mesleği özelliksiz, niteliksiz ve sıradan hale gelecek.

Metin KOÇER
metinkocer06@gmail.com

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder