Atanmak üzere başvurulacak eğitim kurumuna alanı itibariyle
öğretmen olarak atanabilmek.
‘..veya
bu eğitim kurumunda aylık karşılığı okutabileceği ders bulunmak’ ifadesi
çıkarılmış.
Yazılı
sınavın son başvuru tarihi itibariyle müdürlük sınavı için en az sekiz yıl
öğretmenlik, iki yıl müdür yardımcılığı veya müdür yetkili öğretmenlik yapmış
olmak; müdür yardımcılığı sınavı için de en az iki yıl öğretmenlik yapmış olma
şartı aranır. Aday öğretmenlikte geçen süreler hesaba katılmaz.
Müdürlük için 5 yıl, müdür
yardımcılığı için 3 yıldı. Aday öğretmenlikte geçen sürenin hesaba katılmaması
ilk defa bu yönetmelikte yer almış.
Eğitim
kurumu yöneticiliği sınavı, eğitim kurumu müdürlüğü için yazılı ve sözlü sınav
aşamalarından, müdür yardımcılığı için ise yazılı sınavdan oluşur. Mevcut yönetmelikte müdür
yardımcılığı da sözlü sınava tabi idi. Doğru bir kararla müdür yardımcılığı
için sözlü sınavdan muaf tutulmuş.
(2) Yazılı sınav, Yenilik ve Eğitim Teknolojileri
Genel Müdürlüğünce ihtiyaca binaen Eylül ayında merkezî sistemle yapılır.
Yazılı sınavda 100 tam puan üzerinden 70 ve üstü puan alan adaylar başarılı
sayılır. Yazılı sınavın
takviminin belirlenmesi isabet olmuştur.
h) 657 sayılı Devlet Memurları
Kanunu, 1739 sayılı Millî Eğitim Temel Kanunu, 652 sayılı Millî Eğitim
Bakanlığının Teşkilat ve Görevleri Hakkında Kanun Hükmünde Kararname, 4483
sayılı Memurlar ve Diğer Kamu Görevlilerinin Yargılanması Hakkında Kanun, 5018
sayılı Kamu Malî Yönetimi ve Kontrol Kanunu, 2886 sayılı Devlet İhale Kanunu,
4734 sayılı Kamu İhale Kanunu, 4735 sayılı Kamu İhale Sözleşmeleri Kanunu, 4982
sayılı Bilgi Edinme Hakkı Kanunu, 5442 sayılı İl İdaresi Kanunu, 4688 sayılı
Kamu Görevlileri Sendikaları ve Toplu Sözleşme Kanunu ile bunlara bağlı mevzuat
ve görevin gerektirdiği diğer mevzuat: %50.
1702 ve 4357 sayılı
kanunların burada bulunmaması bu kanunların kaldırılacağı şeklinde
yorumlanabilir. Çok yaşlı ve geçerliği kaybolmuş bu kanunların zaman
geçirilmeksizin yürürlükten kaldırılması gerekmektedir.
Sözlü sınavda 100 tam puan
üzerinden 70 puan alan adaylar başarılı sayılır. Sözlü sınavdan 70 puanı aşamayanların yazılı puanı da mı
değerlendirmeye alınmayacaktır anlaşılmıyor.
Eğitim kurumu yöneticileri, il
millî eğitim müdürünün teklifi üzerine vali tarafından atanır. Bu fıkraya göre
yapılacak atamalar Mayıs-Haziran aylarında ilgili valiliklerce sonuçlandırılır.
Atama yetkisinin valilikte
olduğu anlamına gelen bir cümle.
Eğitim ve öğretime yeni açılacak
eğitim kurumlarına, eğitim kurumunu eğitim ve öğretime hazır hale getirmek,
eğitim ve öğretime açılıncaya ve norm kadro verilinceye kadar geçen süre
içerisinde kurumun yönetim hizmetlerini yürütmek üzere, 5 inci maddenin birinci
fıkrasının (ç) bendinde belirtilen müdürlük sınavına girme şartı taşıyanlar
arasından, valilikler tarafından kurucu müdür görevlendirilebilir. Bu görevde
geçen süreler, bu Yönetmeliğin uygulanmasında eğitim kurumu müdürlüğünde geçen
süreler gibi değerlendirilir. Kurucu müdürlük bu haliyle yine tartışma konusu olacaktır. Bu konuda
çok tartışılan 28 şubat yönetmeliği bile daha ileridir. Sınavı kazanmış ama
atanamamış olanlardan en yüksek puanlı olanlardan başlamak üzere sıralanarak
görevlendirme yapılmalıdır.
Çalıştıkları eğitim kurumlarında
fiilen en az üç yıl görev yapan Müdür başyardımcıları, yer değiştirme istekleri
halinde il içinde boş olan eğitim kurumlarına Ek-1 Yönetici Değerlendirme Formu
puanı üstünlüğüne göre müdür yardımcısı olarak atanırlar. Fiilen müdür başyardımcılığı
görevi kaldırılmıştır. Müdür başyardımcılığı kesbedilen bir görev olmaktan
çıkarılıp mevcut müdür yardımcıları arasından yapılan görev durumuna düşürülmüştür.
Zamanla bu görevin tamamen kaldırılması isabet olacaktır.
Müdür,
müdür başyardımcısı veya müdür yardımcısı olarak görev yaptıkları eğitim
kurumunda altı yıllık çalışma süresini tamamlayan yöneticilerin görev yerleri
Ek-1 Yönetici Değerlendirme Formuna göre hesaplanan puan üstünlüğüne göre,
tercihleri alınarak il içinde 5 inci maddenin birinci fıkrasının (b) bendinde
belirtilen şartı taşımak kaydıyla değiştirilir. Mevcut yönetmelikte 8 olan rotasyon süresi 6’ya
düşürülmüştür. Belirlenen 6 yıl makul bir süredir. 8 yıl gerçekten uzundu.
Yer değiştirmelerde çalışma süresi 30 Haziran tarihi esas
alınarak belirlenir ve yer değiştirmeler her yıl Haziran-Temmuz aylarında
sonuçlandırılır.
Dönüşüme, birleşmeye, ad değişmesine, statü değişikliğine
veya fiziki mekan değişikliğine uğrayan eğitim kurumları yöneticilerinin
çalışma süresinin hesabında bu yöneticilerin söz konusu eğitim kurumuna ilk
atanma tarihi esas alınır. Yer
değiştirmelerin takviminin belirlenmesi ve zamanı uygun olmuştur. Ayrıca dönüştürülen
okullarla ilgili uygulama da doğru olacaktır. Statüsü değişse de okul aynı
okuldur. Tersi bir durum olsaydı rotasyonun ruhuna uygun olmazdı. Ancak hukuk
olarak MEB’i en çok zorlayacak madde de budur. Mahkemeye gidenler büyük
olasılıkla kazanacaklardır çünkü konuyla ilgili birçok Danıştay emsal kararı
vardır.
Yönetici
olarak daha önce görev yapmış ve kendi istekleriyle yöneticilikten ayrılmış
olanlar, görevden ayrıldıkları tarihten itibaren en az bir, en çok üç yıl
içinde ayrıldıkları yöneticilik görevine yeniden atanmak üzere başvurabilirler.
Burada unutulan bir şey
vardır, taşra yöneticileri istemeleri durumunda eğitim kurumu yöneticiliklerine
dönebilmeliler.
metinkocer@gmail.com
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder