7 Haziran 2013 Cuma

Yöneticilerde Tükenmişlik Sendromu


Eğitim Bir Sen genel başkan vekili Ahmet Özer başkanlığındaki bir heyetle Milli Eğitim Bakanlığı Müsteşarı Sayın Yusuf Tekin’le bir görüşme yaptılar ve gündemdeki konularla ilgili görüşlerini Sayın Müsteşar’a ilettiler.

İletilen konulardan bir tanesi oldukça dikkat çekici: Taşra yöneticilerinin rotasyonu meselesi.

EBS konuyla ilgili olarak resmi internet sitesinde şu ifadeyi paylaştı:

“Taşradaki Üst Yöneticilerin Rotasyonu

İl milli eğitim müdür yardımcıları, ilçe milli eğitim müdürleri ve şube müdürlerinin çalışma sürelerine bağlı yer değiştirmelerine (rotasyon) ilişkin düzenlemelerin hâlâ gerçekleştirilmemiş olması, ilgili personelin belirsizlikten dolayı çalışma performansının düşmesine ve müşterek çalışma ortamının tesis edilememesine sebep olmaktadır. Geçen yıl, 4+4+4 yeni eğitim sistemine geçiş dolayısıyla ötelenen üst yöneticilerin rotasyonunun yaz aylarında yapılması, rotasyonla yer değiştirecek eğitim çalışanları açısından da önemlidir.  Sendika olarak, yönetmelik değişikliğinin bir an önce yapılmasını, sınav esaslı seçme kriterleri getirilmesini, ilk atamaların acilen yapılması için sürecin hızlandırılmasını ve daha sonra da rotasyonun uygulanmasını bekliyoruz.”

Burada dikkat çeken cümle şudur: “Sendika olarak, yönetmelik değişikliğinin bir an önce yapılmasını, sınav esaslı seçme kriterleri getirilmesini, ilk atamaların acilen yapılması için sürecin hızlandırılmasını ve daha sonra da rotasyonun uygulanmasını bekliyoruz.”

Daha önce de dile getirdiğimiz soruyu tekrar soruyoruz: Amacınız nedir? Normal şartlarda yapılması gereken şey; önce isteğe bağlı yer değiştirmelerin yapılması, sonra zorunlu yer değişikliğinin yapılması ve sonunda da boş pozisyonlara sınava dayalı ilk atamaların yapılmasıdır.

Soruyorum:

1-      Eğitim Bir sen yöneticileri sınava dayalı ilk atamaların yapılması ve sonunda da yer değiştirmelerin yapılması durumunda bunun bu yaza yetişemeyeceğini ve rotasyonun bundan sonra asla yapılamayacağını bilmiyor mu?

2-      Eğitim Bir Sen yetkilileri münhal ‘iyi’ pozisyonlara ‘kendi adamlarını’n atanması ve bu yerlerin dolmasını mı amaçlıyor?

3-      Hareket alanları iyice sınırlanan ve böylece istediği yere gidemeyecek olan ‘öteki’ yöneticilerin emeklilik veya başka yollarla ‘sistem dışı’na atılması mı hedefleniyor?

4-      Eğitim Bir Sen’in amacı adeta ‘doğal seleksiyon’ mu?

5-      Eğitim Bir Sen bu şekilde ‘vahşi kadrolaşma’ politikasıyla ‘öteki’ binlerce yöneticiyi iyiden iyiye ‘öteki’leştidiği ve küstürdüğünün farkında mıdır?

6-      Tüm bunların dışında Eğitim Bir Sen’in başka bir halis niyeti var da bizim mi havsalamız almıyor?

Yöneticiler Eğitim Bir Sen yönetiminden bu soruların cevabını bekliyorlar.


Sayın Müsteşarım size binlerce yöneticinin duygularına tercüman olarak sesleniyorum: yöneticiler kelimenin gerçek anlamıyla, ifadenin tüm açıklığıyla, duyguların tam saflığıyla ‘tükenmişlik sendromu’ içerisindedirler.

İstenilen şey açıktır: Adil bir atama ve yer değiştirme yönetmeliği.

İstenilen şey çok da zor değil aslında. Ülkemizin herhangi bir bakanlığın atama ve yer değiştirme yönetmeliğini yarım saatte uyarlayabilirsiniz, çünkü MEB’den başka atama ve yer değiştirme yönetmeliği yayınlamayan Bakanlık kalmadı.

Sayın Müsteşar’ım bu iş şu kadar açıktır: Taşra yöneticileri için adil bir atama ve yer değiştirme yönetmeliği çıkarmazsanız başka da hiçbir icraat yapamazsınız. Bu sizin için gerçekten açık bir gösterge olacaktır!
Metin KOÇER
metinkocer06@gmail.com
 

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder