10 Haziran 2013 Pazartesi

TAŞRA YÖNETİCİLERİ YER DEĞİŞTİRME YÖNETMELİĞİ DEĞERLENDİRMESİ


Millî Eğitim Bakanlığı Taşra Teşkilatı Yöneticileri Yer Değiştirme Yönetmeliği taslağı ilgililerin görüşü alınmak üzere Milli Eğitim Bakanlığı ana sayfasında yayınlandı.

1-      Öncelikle yer değiştirmenin yönetmelikle kurala bağlanması başlı başına kurumsallık için önemli ve gereklidir.

2-      İl ve ilçe yöneticileri için yer değiştirme esasları olmaması Milli Eğitim Bakanlığı için ciddi bir eksiklikti, bu eksiklik giderildi.

3-      İl ve ilçe yöneticileri için adaletli bir sistem getirilmesi hem kendilerini rahatlatacak hem de sürekli talepte bulundukları siyasiler ve bürokratlar rahatlayacaktır.

4-      “MADDE 8 - (1) Hizmet süresine bağlı yer değiştirme suretiyle atamalarda, hizmet bölgesindeki sürenin tamamlanması esastır. Bu Yönetmelik kapsamındaki yöneticilerin yer değişikliği işlemleri bölge hizmeti süresinin bitimini takip eden Haziran ayında sonuçlandırılır.” Maddesine göre haziran ayında yer değiştirmeler sonuçlanmalıdır. Bizim kanaatimiz odur ki yönetmelik bu haliyle derhal yayınlanacak ve bu ay yer değiştirmeler yapılacaktır. Böyle yapılmayacak olsaydı taslak bekletilir ve haziran ayından sonra açıklanırdı.

5-      Toplam 40 yerin tercih edilebilmesi yeterlidir.

6-      Ek-1 Performans Ve Yeterlik Değerlendirme Formu adil ve objektif şekilde hazırlanmış ve itiraza mahal bırakmayacak şekilde düzenlenmiştir.

7-      Ek-2 hizmet bölgeleri ve puanları zaten; Kalkınma Bakanlığının yayınlamış olduğu İllerin ve Bölgelerin Sosyo-Ekonomik Gelişmişlik Sıralaması Araştırması ile İlçelerin Sosyo-Ekonomik Gelişmişlik Sıralaması Araştırması verileri esas alınarak, kurumsal kapasite ve hizmet gerekleri bakımından oluşturulan hizmet bölgeleri ve bu bölgeler için öngörülen hizmet puanlarına göre belirlenmiş ve dolayısıyla itiraza mahal yok.

8-      “Bu Yönetmelik kapsamında yer değiştirme suretiyle atamalarda il milli eğitim müdür yardımcıları ilçe milli eğitim müdürlüğüne; ilçe milli eğitim müdürleri de il milli eğitim müdür yardımcılıklarına atanmak için tercihte bulunabilir. Aynı şekilde, il milli eğitim şube müdürleri ilçe milli eğitim şube müdürlüklerine; ilçe milli eğitim şube müdürleri de il milli eğitim şube müdürlüklerine atanmak için yer değişikliği tercihinde bulunabilir.” Cümlesine şöyle bir itiraz olabilir ki ilçe müdürleri ve il müdür yardımcılıkları bir alt görev olan şube müdürlüklerine geçebilmeliydi.

9-      İlçe müdürlüğü yapan bir yöneticinin daha önce şube müdürlüğünde geçen süreleri nasıl değerlendirilecek? Genel İdare Hizmetleri Sınıfında geçen süreler toplam mı değerlendirilecek? Soruları cevap bulmalıdır.

10-   Eşi çalışan yöneticilerin mağdur olmaması ve SBS’ye giren çocuklarının okul tercihleri göz önünde tutularak yönetmelik bir hafta içerisinde Resmi Gazete’de yayınlanmalı ve haziran ayında yer değiştirmeler sonuçlandırılmalıdır.

 

Metin KOÇER

Metinkocer06@gmail.com

 

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder