4 Haziran 2013 Salı

SEMİNER ÇALIŞMASIYLA İLGİLİ MERAK EDİLENLER

Okulların kapanmasına kısa bir süre kala ilkokul ve ortaokullarda seminer çalışmalarının yapılıp yapılmayacağı sorusu gündeme geldi.

Soru 1- Ortaokullarda seminer çalışması yapılacak mı?
Yönetmelik 'ilköğretim kurumları' diyor ve ilkokul ve ortaokul yeni düzenlemeye göre ilköğretim kurumları sayılıyor, dolayısıyla ortaokullarda da seminer çalışması yapılacak.

Soru 2- sene sonu ve sene başı seminer çalışması öğretmenin kendi memleketinde yapılabilir mi?
Sadece sene sonu seminer çalışması, birleştirilmiş sınıf öğretmenine mahsus olarak yaz tatillerini geçirdikleri yerdeki bir kurumda yapılabilir.

Soru 3- Okul öncesi öğretmenleri de seminer çalışması yapacaklar mı?
Okul öncesi öğretmenleri de Okul öncesi eğitim kurumları yönetmeliğindeki şu madde gereği seminer yapmak zorundalar:

 “(Değişik:RG-6/9/2008-26989) Köy ve beldelerde görevli okul öncesi eğitimi öğretmenleri, derslerin kesiminden 1 temmuza kadar yapılacak meslekle ilgili çalışmaları, okul yönetimi ve millî eğitim müdürlüğünün bilgisi dâhilinde yaz tatilini geçirecekleri yerdeki bir okul öncesi eğitim kurumunda yapabilirler. Meslekle ilgili çalışmaları tatil adreslerinde tamamlayan öğretmenler, bu çalışmalara katıldıklarını gösterir okul müdürlüğünden alacakları yazıyı, eylül ayının ilk iş gününde bağlı bulundukları millî eğitim müdürlüğüne teslim ederler. Bu yazının bir örneği de okul müdürlüğünce saklanır.”

Burada şöyle bir fark var. Sınıf öğretmenlerinin yaz tatillerini geçirecekleri yerde seminer çalışması yapmalarının şartı birleştirilmiş sınıf okutmalarıyken; okul öncesi öğretmenlerinden köy ve beldelerde çalışanlar isterlerse yaz tatillerini geçirecekleri yerde seminer çalışmalarını yürütebilecekler.

İlkokul ve ortaokulda durum şu:

Meslekî Çalışmalar
...
(Değişik fıkra:RG-21/7/2012-28360) Birleştirilmiş sınıflı ilkokullarda görevli öğretmenler, derslerin kesiminden 1 Temmuza kadar yapılacak meslekî çalışmalarını, okul yönetimi veya millî eğitim müdürlüğünün bilgisi dâhilinde yaz tatilini geçirecekleri yerdeki bir ilkokulda yapabilirler. Meslekî çalışmalarını tatil adreslerinde tamamlayan öğretmenler, çalışma yaptıkları okul müdüründen aldıkları bu çalışmalara katıldıklarını gösterir yazıyı, eylül ayının ilk işgününde bağlı bulundukları millî eğitim müdürlüğüne teslim ederler. Bir örneği de okul müdürlüğünce saklanır.
Metin KOÇER
metinkocer06@gmail.com

1 yorum: