11 Temmuz 2013 Perşembe

MEB YÖNETİCİ ATAMADA HATA YAPACAK!

Halen geçerli olan Millî Eğitim Bakanlığı Eğitim Kurumları Yöneticileri Atama ve Yer Değiştirme Yönetmeliğinin 12. Maddesinin 4. Fıkrası şöyledir:

'(4) Yatılı kız öğrencisi bulunan eğitim kurumlarının müdür yardımcılarından en az biri kadın Öğretmenler arasından atanır.'
Yani yatılı kız öğrencisi bulunan eğitim kurumlarında bayan yönetici bulunması zorunludur.

Yine 13.8.2009 tarih ve 27318 sayılı Millî Eğitim Bakanlığı Eğitim Kurumları Yöneticilerinin Atama ve Yer Değiştirmelerine İlişkin Yönetmeliğin 18. Maddesinin 5. Fıkrası da şu şekilde düzenlenmişti: '(5) (Ek fıkra : 9.10.2010/27724 RG) Yatılı kız öğrencisi bulunan eğitim kurumlarının müdür yardımcılığı norm kadrosundan en az biri kadın adaylara ayrılarak, kadın adaylar arasından atama yapılır. Söz konusu kadroya başvuruda bulunan kadın aday olmaması durumunda bu kadroya atama yapılmaz.'
Bu maddeden de kasıt yatılı kız öğrencisi olan eğitim kurumlarında muhakkak bir bayan yöneticinin bulunmasını sağlamaktı.

Son olarak 19 Haziran 2013 tarihinde görüş alınmak üzere yayınlanan taslak yönetmelikte aynı husus şu şekilde yer almaktadır:  'Madde 12, 4. Fıkra: Yatılı kız öğrencisi bulunan eğitim kurumları ile öğrencilerinin tamamı kız olan eğitim kurumlarının müdür yardımcılarından en az biri öncelikli olarak kadın adaylar arasından atanır.'

Geçtiğimiz yıllarda yaşanan bazı olumsuzluklardan dolayı yatılı kız öğrencisi olan okullarda kadın yönetici bulunması uygulaması ek bir görevlendirmeyle sürdürülüyor ve norm boşaldığında erkek yönetici atanamıyordu. Son taslakta ise her ne kadar ‘öğrencilerinin tamamı kız olan eğitim kurumlarının müdür yardımcılarından en az biri’ ifadesinin eklenmesi doğru olsa da bu uygulama aksayacak gibi görünüyor. Cümleye eklenen ‘öncelikli olarak’ ifadesi, kadın yönetici başvurmaması durumunda erkek yönetici atanmasının önünü açmaktadır. Bu ciddi bir hata olacaktır.
Doğru uygulama ise kadın yönetici başvurmasa bile normun açık tutulması, görevlendirmeyle kadın idarecinin bu kurumlarda mutlaka bulundurulması ve takvim gözetmeksizin kadın aday çıkması durumunda atama yapılmasıdır.
Metin KOÇER

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder